Ga direct naar de content
Gemeente Bloemendaal

Financieel administratief medewerker

Solliciteer uiterlijk maandag 7 augustus
plaatsOverveenlooptijd32 - 36 uursalaris2.545 - 3.612 vervaldatumAl gesloten

Ben jij een administratief talent? En wil je graag werken bij een gemeente in een klein, hecht team?

Waarom werken bij Bloemendaal?

Bloemendaal is een prachtige groene gemeente met een nationaal park om de hoek en Haarlem en Amsterdam op een steenworp afstand. Verspreid over 5 kernen zijn de 23.000 inwoners van de gemeente altijd dichtbij. Samen met 200 collega’s werk je elke dag aan een fijne leefomgeving voor al die mensen. De sfeer tussen collega’s is open, creatief en collegiaal. Iedereen loopt bij elkaar naar binnen, want de communicatielijnen zijn kort. Collega’s van andere teams ontmoet je onder andere tijdens de lunch en het maandelijkse koffiemoment waarbij de gemeentesecretaris alle medewerkers bijpraat. Daarnaast kun je lid worden van de actieve personeelsvereniging voor leuke uitjes. Jonge ambtenaren hebben daarvoor hun eigen groep opgericht. Zo voel je je snel thuis bij Bloemendaal.

Wat ga je doen als Financieel administratief medewerker?

Als financieel administratief medewerker werk je mee aan de financiële administratie. Je werkzaamheden zijn onder andere:

  • Controleren en verwerken van alle (digitale) in- en verkoopfacturen;
  • Beheer van de verplichtingenadministratie;
  • Beheer en verwerking van journaalkoppelingen tussen sub-administratie en financiële administratie;
  • Bewaking en analyse van openstaande saldi op grootboekrekeningen, van kruisposten, vooruitontvangsten en vooruitbetalingen;
  • Beoordelen debiteurenportefeuille, proactief benaderen van interne en/of externe relaties en zo nodig debiteurenposten doorzetten naar het incassobureau.

Je denkt mee over verdere doorontwikkeling (van de digitalisering en automatisering) van de financiële administratie. Je overlegt ook regelmatig met zowel klanten en leveranciers als intern met andere afdelingen en de beheerders van de geautomatiseerde applicaties.

Hoe ziet het team Financieel Beheer eruit?

Team Financieel Beheer (onderdeel van afdeling Financiën) bestaat uit 1 coördinator en 3 financieel administratief medewerkers. We zijn een dienstverlenend en collegiaal hecht team. We vinden diversiteit in ons team belangrijk. We werken goed samen en maken gebruik van elkaars kwaliteiten. Speerpunten voor de komende tijd zijn digitalisering van de werkzaamheden en de ontwikkeling naar financial control.

Wat vragen wij?

Voldoe je niet aan onderstaande functie-eisen, maar zie je genoeg aanknopingspunten tussen jouw profiel en de functie? Of ben je een starter en heb je nog geen gemeentelijke ervaring? Ook dan nodigen we je van harte uit te reageren op deze vacature!

Je beschikt over:

  • Minimaal een afgeronde mbo-opleiding op administratief gebied;
  • Ervaring met de gemeentelijke P&C cyclus (of binnen een andere overheidsorganisatie);
  • Ervaring met en kennis van financiële systemen en tools, bij voorkeur Key2Financiën, Cognos en Excel (gevorderd niveau) zijn een pré;
  • Je bent flexibel, resultaatgericht en een organisatietalent;
  • Je bent communicatief sterk, zowel mondeling als schriftelijk.

Wat bieden wij?

  • Een functie voor 36 uur per week;
  • Een arbeidsovereenkomst voor één jaar met uitzicht op een vast dienstverband;
  • Een salaris van maximaal € 3.612,- (functieschaal 7) bruto per maand o.b.v. 36 uur per week, afhankelijk van opleiding en ervaring;
  • Het salaris wordt aangevuld met een Individueel Keuze Budget van 17,05%. Zo kies je elke maand welk deel je van dit budget, dat onder andere bestaat uit jouw vakantiegeld en eindejaarsuitkering, laat uitbetalen;
  • Andere extra’s, zoals een vitaliteitsbudget van € 185,- bruto per jaar, een tegemoetkoming in de ziektekosten van € 168,- bruto per jaar en korting op je maandelijkse premie;
  • Laptop en smartphone in bruikleen;
  • Flexibele werktijden;
  • Ruimte voor ontwikkeling met uitstekende studiefaciliteiten;
  • Hybride werken met een ingerichte thuiswerkplek naast een flexwerkplek op het gemeentehuis en een thuiswerkvergoeding van € 3,- per dag. De werktijden zijn flexibel;
  • Betaald ouderschapsverlof (13 weken) naast het wettelijk betaald ouderschapsverlof.

Wil je reageren?

Wat leuk! Solliciteren kan uiterlijk tot en met woensdag 10 mei. Met geschikte kandidaten gaan we direct in gesprek. Zodra we met een kandidaat overeenstemming hebben, sluiten we de vacature. Wacht dus niet lang met reageren. We kijken uit naar je reactie!

Wil je meer informatie?

Neem voor meer informatie contact op met Stefanie Deleij, teamleider financiën via s.deleijdenbesten@bloemendaal.nl of 023-522 5593.

Locatie: Overveen

Wij gaan zorgvuldig om met jouw persoonsgegevens. Kijk voor meer informatie op www.bloemendaal.nl/privacy.

Delen:

Interesse?

Meer informatie over deze vacature?

Neem contact op met Stefanie Deleij - den Besten van Gemeente Bloemendaal

Gerelateerde vacatures

Blijf op de hoogte van de laatste vacatures bij gemeente Bloemendaal

Staat jouw ideale baan er nog niet tussen? Laat je e-mailadres achter en ontvang de nieuwste vacatures van gemeente Bloemendaal via het job alert.